Naar hoofdinhoud

Kandidaatselectie in één klik

Expertkeuze voor webshop van het jaar

Elk jaar wordt de verkiezing “webshop van het jaar” gehouden. Deze bestaat uit 2 delen. Een publieksverkiezing die ondersteund wordt door Vote Company (zie ook Honderdduizenden stemmen per dag) en een beoordeling van vakexperts. De optimalisatie de twee processen voor de expert beoordeling zijn geoptimaliseerd waardoor er meer experts mee kunnen doen. Ook is het voor experts een stuk prettiger, eenvoudiger en leuker geworden de beoordelingen te doen. Het resultaat daarvan is dat experts veel meer webshop zijn gaan beoordelen. Deelnemers ontvangen nu meer kwalitatieve feedback, gegeven door meer verschillende experts. Een winst voor de organisatie, betrokken experts en deelnemers van de verkiezing.

Selecteren van experts

Het eerste proces wat gestart wordt is de werving en selectie van de experts. Dit moet eerlijk gebeuren, maar tegelijk ook efficiënt. Het team wat de aangemelde experts beoordeeld doet dit door online de kaarten van de experts te beoordelen. Er kan ook eenvoudig vanuit de kaart naar het LinkedIn-profiel worden gekeken. Op basis van de kaart wordt een expert toegelaten of afgewezen waarna direct de volgende kaart getoond wordt. Dit proces maakt het eenvoudig en makkelijk om op dagelijkse basis de aanmeldingen te verwerken.

Doorlopen van webshops

Het beoordelen van de webshops door de experts gebeurd op een gelijke wijze als het selecteren van de experts. Iedere expert krijgt een eigen unieke inlog link toegestuurd. Na het inloggen verschijnt de kaart van de eerste te beoordelen webshop. Als deze is beoordeeld kan de volgende webshop worden beoordeeld. Het is aan de expert hoe veel webshops deze op deze wijze wil beoordelen.

Een algoritme aan de achterkant zorgt voor een eerlijke verdeling van de kaarten van de webshops over de verschillende experts. Ook wordt er voor gezorgd dat een expert nooit een webshop beoordeeld uit zijn eigen branche. Dit algoritme garandeert dat de beoordelingen uniform en eerlijk gebeuren.

Zicht op de voortgang

Het is voor de organisatie altijd spannend of de inspanningen van experts voldoende zijn om er een succes van te maken. Gelukkig is dat elk jaar het geval. Maar om een oogje in het zeil te kunnen houden en om te kijken of een aanmoedigingsmailing nog nodig is, heeft de organisatie beschikking over een dashboard met de real time statistieken. Zo kan elk moment worden gezien wat de voortgang is.

Start jouw case met Content Power

Daag ons uit met jouw vraagstuk. Wij kijken graag met jou naar een passende oplossing. Met onze oplossingen werk je niet alleen efficiënter en met meer plezier, je verdient de investering ook al op korte termijn terug.

contact